کرپس یکی از بازیهای رومیزی جالب و هیجانانگیز کازینو است و این موضوع برای نسخههای آنلاین نیز صدق میکند. اما بسیاری از افراد این بازی را نادیده میگیرند زیرا در مقایسه با بازیهایی مانند بلک جک یا رولت، پیچیده بهنظر میرسد.
اما این تصور درست نیست و در حالی که بایستی روی چند قانون مسلط باشید، کرپس و بهخصوص نسخه آنلاین آن یک بازی آسان محسوب میشود. امروز در مجله پیش بینی به معرفی و آموزش بازی کرپس میپردازیم.
قوانین بازی کرپس
دور شرط بندی کرپس با ریختن تاس شروع میشود که می تواند اولین دور ریختن تاس باشد یا اولین بار پس از پایان دور قبلی شرط بندی باشد. به بازیکنی که تاس میاندازد «شوتر» میگویند.
شوتر دو تاس برمیدارد و آنها را روی میز کرپس میاندازد یا در بازی آنلاین دکمه «roll» را فشار می دهید.
هنگامی که عدد تاس روی صفحه نمایش قرار میگیرد، سه نتیجه ممکن وجود دارد:
- طبیعی
- کرپس
- پوینت
طبیعی در کرپس چیست؟
«طبیعی» به این معنی است که نتیجه پرتاب شما 7 یا 11 است. وقتی این اتفاق میافتد، برنده میشوید و میتوانید دوباره تاس بیندازید.
کرپس چیست؟
شما 2 (این تاس به عنوان چشمان مار نیز شناخته میشود، زیرا دو تاس یک، شبیه چشمهای مار هستند)، 3 یا 12 میآورید. این زمانی است که شکست میخورید.
پوینت در کرپس چیست؟
پوینت زمانی است که شما 4، 5، 6، 8، 9 یا 10 میکنید. در یک کازینو زنده، دیلر امتیاز شما را روی میز با پوک علامت گذاری میکند. در بازیهای کرپس آنلاین، یک دکمه کوچک وجود دارد که پس از ایجاد پوینت ظاهر میشود. این دکمه سفید است و میگوید «On».
کاری که اکنون باید انجام دهید این است که یک بار دیگر تاس بیندازید و امیدوار باشید که دوباره همان عدد را بیاورید. لزومی ندارد که ترکیبی از تاسهای قبلی باشد. تا زمانی که همان مجموع قبلی بیاید، برنده هستید.
آیا میدانید چرا عدد 7 در این توالی نیست؟ عدد 7 در حالتی که پوینت آوردهاید سمبل خوش شانسی نیست، زیرا اگر مجموع 7 بیاورید شکست میخورید و دور شرط بندی پایان مییابد.
آموزش بازی کرپس
بخش با اهمیت بازی کرپس میز است. میز کرپس در واقع محلی است که شما چیپهای خود را بر اساس احتمالات بازی شرط بندی میکنید.
همان طور که میدانید هر تاس 6 وجه دارد و چون بازی با دو تاس انجام میشود بنابراین در هر ریزش تاس ما 36 احتمال مختلف داریم که احتمال آوردن 7 در هر بار ریختن تاس، 1 به 6 است یا به عبارت دیگر از هر 36 مرتبه پرتاب تاس، تنها 6 مرتبه احتمال دارد مجموع 7 بیاوریم. از آنجایی که داشتن عدد 7 بالاترین احتمال را در این بازی دارد به آن سلطان بازی کرپس نیز میگویند.
شرط بندی در کرپس
بازیکن اگر در تاس اول بر روی «Pass Line» شرط ببندد با آوردن دو عدد 7 و 11 برنده بازی خواهد بود و دیلر دقیقا به میزان شرط بندی شده به فرد پرداخت میکند.
یعنی اگر بازیکن 10 دلار بر روی «Pass Line» شرط بسته باشد با آوردن مجموع 7 و 11 از دیلر 10 دلار دریافت میکند و بازی ادامه مییابد. در این مرحه اگر باز هم عدد 7 و 11 بیاورد مجدد 10 دلار دریافت خواهد کرد به همین ترتیب بازی تا زمانی که بازیکن مجموعی غیر از 7 و 11 بیاورد ادامه خواهد داشت.
اگر بازیکن بر روی Pass Line شرط ببندد در تاس اول تنها صورتی بازنده خواهد بود که اعداد 2 ، 3 و 12 را بیاورد. اگر در پرتاب هیچ یک از اعداد بالا نیاید بازی به فاز دوم یا «پوینت» میرود.
در این بخش دکمه از OFF به ON می رود و بر روی عددی که آمده گذاشته میشود. به عنوان مثال، اگر اولین تاسی که بازیکن میاندازد 4 باشد دکمه از OFF به ON تغییر کرده و دیلر بر روی عدد چهار علامت میگذارد یعنی بازیکن باید 4 بیاورد تا برنده شود اما اگر 7 بیاید بازیکن بازنده بازی شده و شرط بسته شده روی Pass Line را از دست خواهد داد.
در مقابل اگر بر روی «Don’t Pass Line» شرط ببندد برای بردن بازی باید عدد 2 ، 3 و 12 را بیاورد تا برنده شود. از آنجایی که احتمال آوردن عدد 7 و 11 در هر پرتاب تاس 8 از 36 است معمولا بازیکنان بازی را با شرط Pass Line شروع میکنند.
شرط «Come» و «Don’t Come»
این شرط دقیقا همان Pass Line است با این تفاوت که بازیکن پس مشخص شدن پوینت میتواند روی این دو حالت شرط ببندد. در این مرحله اگر 7 بیاید بازیکن Pass Line را باخته ولی در عوض Come را برنده خواهد شد این بدان معنی است که شرط سربهسر میشود.
ولی اگر پوینت (4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 9 ، 10 ) باشد در این نقطه ژتونهای Come بر روی عدد آمده قرار می گیرد و حالا بازیکن 2 پوینت دارد. در این لحظه اگر مجموع 7 بیاید بازیکن بازنده میشود در غیر این صورت بازی ادامه خواهد داشت و اگر عدد پوینت بیاید بازیکن معادل شرط بسته شده برنده خواهد شد.
در Don’t Come هم دقیقاً مانند Don’t Pass عمل میشود به این صورت که اگر در اولین تاسی که انداخته میشود عدد 7 بیاید بازیکن بازنده خواهد بشد ولی اگر 2 و 3 بیاید برنده میشود.
شرطهای دیگر
اگر به میز کرپس نگاهی بیاندازید مشاهده خواهید کرد که در بخش بالایی میز اعداد 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 9 و 10 قرار دارند، بازیکنان میتوانند پول خود را بر روی هر یک از این اعداد نیز قرار دهند. این اعداد از آنجایی که احتمال کمتری نسب به 7 دارند در صورت برنده شدن سود بیشتری نسبت به شرط Pass Line دارند. البته بایستی توجه داشت که هر عدد برگشت پول متفاوتی دارد:
اگر بازیکن روی دو عدد 4 و 10 شرط بسته و برنده شود به ازای هر 10 دلار 18 دلار برنده میشود.
اگر بازیکن روی دو عدد 5 و 9 شرط بسته و برنده شود به ازای هر 10 دلار 14 دلار برنده میشود.
اگر بازیکن روی 6 و 8 شرط بسته و برنده شود به ازای هر 6 دلار، 7 دلار برنده میشود. از آنجایی که بستن شرط بر روی 6 و 8 با عدد 6 محاسبه میشود هر شرطی که بر روی این دو عدد بسته می شود باید ضریب 6 داشته باشد.
بازیکنان میتوانند حتی در زمان تاس ریختن اولیه هم روی این اعداد شرط ببندند ولی شرط زمانی فعالی میشود که پوینت آمده باشد. به این معنا که تا پیش از آوردن 7، هر میزان که این اعداد را بیاورید برنده خواهید شد و تنها زمانی بازنده هستید که عدد 7 بیاید.
جمع بندی
بازی کرپس یکی دیگر از بازیهای محبوب کازینویی است که همواره بخشی از بازیکنان حرفهای آن را به عنوان بازی اصلی خود برای فعالیت انتخاب میکنند. امروز در این مطلب به معرفی و آموزش بازی کرپس پرداختیم تا با مطالعه آن بتوانید به راحتی فعالیت خود را در این بازی آغاز نمایید. اگر برای فعالیت در بازی کرپس به دنبال یک سایت شرط بندی معتبر با بخش کازینویی متنوع از بهترین ارائهدهندگان میگردید، حتما به سایت پیش بینی سری بزنید. برای ورود به سایت پیش بینی، ثبت نام و دریافت انواع بونوس و آفرهای مختلف اینجا کلیک کنید.